Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας

Αλλάζει ο λογαριασμός των τελών κυκλοφορίας για πάνω από 5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, καθώς το σχέδιο του υπουργείου για το ύψος των τελών που θα καταβληθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου για το 2017 φέρνει επιβαρύνσεις αλλά και ελαφρύνσεις, με βασικό κριτήριο την παλαιότητα και τον κυβισμό του οχήματος.

Το στίγμα των αλλαγών έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, αναφέροντας ότι «θα μεταφέρουμε λογικό βάρος από παλαιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα».
Σύμφωνα με τις προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων, οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα φέρουν αυξομειώσεις σε τέσσερις κατηγορίες αυτοκινήτων:

1 Στα νέα αυτοκίνητα, αυτά που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία και ειδικότερα αυτά που έχουν υψηλή εμπορική αξία. Στα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

2 Στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005. Για τα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν κλιμακωτές μειώσεις. Μικρές μειώσεις των τελών κυκλοφορίας για εκείνα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000 έως και το 2005 και μεγαλύτερες για όσα κυκλοφόρησαν πριν από το 2000. Οπως είπε ο υπουργός, «δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995, που η αξία του είναι 500 ευρώ, να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ. Αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν, διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες».

3 Στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2007, για τα οποία εξετάζεται τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται ανάλογα με τους ρύπους. Με βάση το σημερινό σύστημα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Με το σενάριο που εξετάζεται θα υπολογίζονται τα τέλη με βάση τους ρύπους και για οχήματα τα οποία έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007. Από την αλλαγή αναμένονται μικρές ή μεγαλύτερες επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας σήμερα 6-9 ετών.

4 Νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Εξετάζεται το όριο των 90 γραμμαρίων να μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ θα πληρώσουν τέλη.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των αλλαγών

Επίσης στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα πετρελαιοκίνητα, αν και υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για την υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου.
Από τις αλλαγές που θα γίνουν, στο υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούν ότι θα αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου, καθώς θα δοθούν κίνητρα στους φορολογούμενους να ξαναπάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων που έθεσαν σε ακινησία, ενώ δεδομένη θεωρείται και η μεταβίβαση βάρους των τελών από παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού σε νεότερα.



Μ. ΒΟΥΡΓΑΝΑ
ΕΘΝΟΣ

 
Top